SSブログ

ワンのぬいぐるみ [黄昏に向かって]

冷房の壊れた教室、Tさんが見えた午後3時を回るころはかなり冷えてきました。テーブルに座るや否や「はい此れ、メガネ入れておいてね」見れば可愛いワンのぬいぐるみ。大きな口にメガネを入れておくそうです。「可愛いから家に連れて帰るわ」そう言って笑われました。
CIMG2314.1500.yy88.jpg

女性は幾つになっても可愛いぬいぐるみは大好きです。抱っこしていると何とも幸せな気持ちになります。夕方見えたWさん、来月は発表会に出るそうで最後の仕上げに余念がありません。ふとカラオケクイーンを目指して飽くなき努力をしていた頃の自分を思い出しました。
P7100601ps.1500.jpg

そう言えばあれはもう15年前になりますが、母を失い元気がなくなり、顔色も悪くなった私に友人たちは病院へ行って来たら…と。しかし強情な私はなかなか病院へは行きませんでした。それからしばらくして大きな荷物が東京の友人から送ってきました。中身は『プリモ』というお人形さん。
その人形はいろいろしゃべります。「いってらっしゃい」「お帰りなさい」「お誕生日おめでとう」もっと沢山いうのですが。このプリモが家に来てから私は急に元気になり、外へ出るようになりました。そして子供時代から好きだった歌を再び習いに浦和まで通う事になったのです。
torisann.yy88.1500.jpg

浦和時代の想いでも沢山ありますが、最近もう一度あの時代の歌への真摯な姿を呼び戻したいと思うようになりました。時につれ時代につれて人は変わるけれど、その本質は変わらないと思います。あの頃の何も足さず何も引かないピュアーな心もう一度思い出してみようかな。
nice!(7)  コメント(5) 
共通テーマ:地域

nice! 7

コメント 5

Philomena

Hurrah, that's what I was exploring for, what a data!

present here at this web site, thanks admin of this site.
by Philomena (2019-10-23 19:12) 

Tegan

hello there and thank you for your info – I
have certainly picked up something new from right here.
I did however expertise some technical issues using this web site,
as I experienced to reload the website many times previous to I could get it to load correctly.
I had been wondering if your web host is OK?
Not that I am complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and could
damage your high quality score if ads and marketing with
Adwords. Well I'm adding this RSS to my email and could look out for
a lot more of your respective exciting content. Make sure you update this again soon.
by Tegan (2019-10-31 22:34) 

Ricky

Excellent website you have here but I was wondering if you knew of any message boards that cover the same topics talked about in this article?
I'd really like to be a part of community where I can get comments from other experienced people that share the same interest.
If you have any suggestions, please let me know. Many thanks!
by Ricky (2019-11-01 23:15) 

Astrid

$8.9 million Video http://locinealy.com/1aUP Top 10 - Biggest Wins
71-year-old Amy Nishimura won her jackpot while on vacation from her home in Hawaii.
Every time she visited Vegas, Nishimura played the same machine—her machine—at
the Freemont Hotel, which she is said to have talked
to in order to give her luck. She played for 3 hours with less than 100 dollars before her
big win of nearly 9 million dollars. Just goes to
show that a little bit of tenacity goes a long way.
by Astrid (2019-12-11 13:39) 

Margart

Hello, i think that i saw you visited my site thus i came to “return the
favor”.I'm attempting to find things to enhance my site!I suppose its ok to use a
few of your ideas!!
by Margart (2020-01-06 22:42) 

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:[必須]
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

終活なんかしたくない!命の大河 ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。